Dany Gower

Nu lasa viata sa te conduca dupa regulile ei….fa-ti propriile tale reguli

EU

     Daca EU, dany gower, as mana plugul ori as paste oile, de-as cultiva zarzavat ori as carpi haine, nimeni nu s-ar uita la mine, putini ar observa ca exist, doar unul sau doi m-ar lua peste picior si putin le-as placea tuturor.EU, in schimb, „trag brazda” pe lumea asta, ma straduiesc sa pasc sufletele, nazuiesc sa cultiv mintea si fauresc straie iscusite intelectului, si atunci iata ca oricine ma zareste ma ameninta, oricine ma vede tabara pe mine, oricine ma ajunge din urma ma musca, oricine ma inhata ma sfasie; si nu e vorba de unul ori cativa, ci de multi.     

     Vreti sa stiti de unde mi se trag astea ? Va spun imediat: nu-mi place multimea, urasc gloata, ma nemultumeste imbulzeala si iubesc un singur lucru.Iubesc libertatea si faptul ca nu trebuie sa depind de nimeni, nici macar de Dumnezeu.     

     Imi place sa fac doar ce vreau EU.E dreptul meu sa fac doar ce vreau EU.Asa ma simt EU liber chiar si in jug, fericit la necaz, bogat cand n-am pe nimeni si nimic, si viu cand sunt mort; El ma face sa nu-i urasc pe cei care desi sunt liberi sunt robi, desi au parte de placere  sufera, desi traiesc in bogatie sunt saraci, si desi vii sunt morti : caci ei au in trupul lor lantul care ii fereca, in spirit iadul care ii inghite, in suflet greseala care ii imbolnaveste, in minte amorteala care ii ucide; caci le lipseste marimimia fata de cei din jurul lor, ingaduinta sa-i inalte, stralucirea care sa-i lumineze, cunoasterea care sa le dea viata.     

      Asta ma face sa nu ma las invins de nimeni, sa pasesc inainte pe acelasi drum anevoios, nu ma las cotropit de lene, ci fauresc ce trebuie faurit; nu intorc spatele, cu deznadejde , dusmanului care imi iese in fata, nu intorc ochii orbiti de lumina, de la divinul tel.     

     Sunt o minte neastamparata care incearca sa darame cladirile bunelor maniere.De aceea ma rog ca puterile ceresti sa-i alunge pe toti cei care ma urasc pe nedrept si nu ma inteleg deloc.Pentru ca este foarte greu sa schimbi un OM , si cel mai mult trebuie sa-l intelegi.Abia atunci pot spune si EU , si cel de langa mine ca ne-am aliniat pe aceeasi lungime si putem parcurge drumul impreuna.     

     Caci eu cu siguranta nu ma prefac, iar de gresesc, sigur nu stiu ca gresesc; EU cand vorbesc si scriu, ma lupt nu de dragul de a invinge( caci dupa mine, orice faima, orice victorie, daca nu se intovaraseste cu adevarul este josnica si lipsita de onoare).EU trudesc, ma necajesc, ma chinui din iubire pentru adevarata intelepciune.     

     Ceea ce am scris se doreste a fi o caracterizare a mea, un autoportret al E-ului.Tuturor care ati citit aceste randuri le doresc sa nu fie ca mine…..sa fie ei insisi.Urmati-va si claditi-va E-ul !!!

Decembrie 25, 2006 - Posted by | Arhiva Dany Gower

2 comentarii »

  1. esti mi pozitiv acu. esti pe drumu cel bun 🙂
    arata mai bine noua interfata! 😉

    Comentariu de adrian boioglu | Decembrie 26, 2006 | Răspunde

  2. mie nu-mi place interfata 🙂 da cine-s eu sa ii dau sfaturi si sa il critic in pozitivism sau negativism? Orice drum ales intr-o padure poate deveni o carare, cu alte cuvinte „drumul cel bun” 😉
    Ti-am inteles ideile expuse mai sus, si imi pare rau ca nu depinzi si de D-zeu . Dar nu-i nimic asta vine odata cu timpul. Libertatea e puterea de a face orice 😀 Oricat de mult ai ravni la aceasta libertate vei fi ingradit de conditii in stanga si in dreapta. Drumul e anevoios spre intelepciune …

    Comentariu de tonysss | Aprilie 9, 2007 | Răspunde


Lasă un răspuns

